Lievelingsgetal

Lang leve nummer 62 op mijn to do lijstje: dingen op dit lijstje doorstrepen die ik toch niet wil doen.

Dertigers zijn, net als andere mensen trouwens, best onderhevig aan veranderingen in het leven. Zo komt het dat ik de laatst tijd met verbazing kijk naar mijn opsomming van dingen die ik nog graag wil doen.

Blijkbaar wou ik enkele jaren geleden een jurk van Michael Barnaart van Bergen kopen, nu niet meer. De man is een genie in het maken van jurken, maar mijn stijl is nu eenmaal veranderd. De ballenbak van McDonalds spreekt me ook niet meer zo aan, je zal er maar inspringen net nadat een of ander kind zijn maag geleegd heeft. Fietsen in Parijs is vast leuk voor anderen, maar ik ben niet klaar om eventueel in een Frans ziekenhuis te eindigen met een fracture de clavicule, een rupture de la rate of een commotion cérébrale.

62

Met het doorstrepen van deze en enkele andere punten komt onverwacht een soort rust over me heen. Verwachtingen die ik mezelf jarenlang heb opgelegd, laten nu ruimte over voor kansen en toevalligheden. Misschien hoort het gewoon bij ouder (en wijzer) worden.

Over iets meer dan 400 dagen word ik 40, er staat nog genoeg op mijn lijst om te doen, maar de druk is eraf. Ik mag van mezelf een aantal wensen doorstrepen en dat is misschien het mooiste cadeau dat ik mezelf kan schenken.
—————————————————————————————–
Afgerond op mijn to do lijstje
nr 3 perfecte sushirol maken
nr 7 naar een opera gaan kijken
nr 16 benen professioneel laten harsen
nr 19 leren slowen
nr 22 blog schrijven
nr 28 een willekeurige, door vrienden uitgestippelde route lopen door Parijs
nr 29 gebakje Église eten bij Ladurée
nr 30 op de hop on/hop off-bus zitten in Parijs
nr 31 verschillende woorden Turks leren
nr 33 compliment aan een wildvreemde geven
nr 39 5 vrienden van mijn zoon tegelijk laten spelen bij me thuis
nr 40 geld vragen voor mijn verjaardag en het geld schenken aan een goed doel
nr 42 in een cabrio rijden
nr 45 zoethout eten
nr 50 een Bondfilm kijken
nr 51 oesters eten
nr 55 in een ochtendfile staan nr 56 ontbijten bij IKEA nr 58 naar een voetbalwedstrijd gaan
nr 62 dingen op dit lijstje doorstrepen die ik toch niet wil doen

2 reacties op “Lievelingsgetal

  1. Vincent schreef:

    Leuk stukje. Maar ik dacht dat je jaren geleden al 40 was geworden 🙂

Geef een reactie

