Vierstappenplan

Wat zou er gebeuren als ik een lofbetuiging aan een wildvreemde geef? Dankzij punt 33 op mijn to-do lijst kom ik er zeker achter.

Stap 1: het definiëren van de term ‘wildvreemde’. Mensen die ik eerder ontmoet heb of mensen die iedereen kent, de welbekende BN-ers, vallen af als uitverkorene. Elke man of vrouw die ik op straat tegenkom is dus een mogelijk slachtoffer.

Stap 2: bepalen waarover ik mensen NIET ga complimenteren. Het uiterlijk staat hierbij op nummer één. Ik ga er namelijk van uit dat ‘knappe mensen’ al van anderen gehoord hebben dat hun uiterlijk bijzonder is. Het moet een uitspraak worden die onverwacht komt, zowel voor de gecomplimenteerde als voor mezelf. Kortom, alles is mogelijk, als het maar oprecht uit mijn hart komt.

Stap 3: mezelf zo ver krijgen dat ik de moed bij elkaar schraap om uit mijn comfortzone te stappen. Mijn mantra “ik kan het, ik doe het” laat me hopelijk niet in de steek.

Stap 4: realiseren!

Met de weinige portie moed die ik mijn lichaam heb, besef ik dat het wel maanden, zo niet jaren kan duren eer ik dit punt van mijn lijst zal kunnen afstrepen. Over 2 weken lees je hoe het lot daar soms anders over bepaalt…

Liefs, Kristien
—————————————————————————————–
Afgerond op mijn to do lijstje
nr 7 naar een opera gaan kijken
nr 16 benen professioneel laten harsen
nr 19 leren slowen
nr 22 blog schrijven
nr 28 een willekeurige, door vrienden uitgestippelde route lopen door Parijs
nr 29 gebakje Église eten bij Ladurée
nr 30 op de hop on/hop off-bus zitten in Parijs
nr 31 verschillende woorden Turks leren
nr 33 compliment aan een wildvreemde geven
nr 39 5 vrienden van mijn zoon tegelijk laten spelen bij me thuis
nr 40 geld vragen voor mijn verjaardag en het geld schenken aan een goed doel
nr 42 in een cabrio rijden
nr 45 zoethout eten

Eén reactie op “Vierstappenplan

  1. Vincent schreef:

    Ik zou het niet durven denk ik, dus succes. Of iedereen zo’n lofbetuiging van een wildvreemde zou waarderen, dat betwijfel ik trouwens. Ik ben benieuwd naar je ervaringen

Geef een reactie

